staandemastroute.reismee.nl

De nacht van Amsterdam en de trip naar ....

1:30 in de nacht was het zover het convooi van +/- 18 zeilschepen starten de motoren om de Willemsspoorburg als eerste onderdoor te gaan. Onze nachtelijke route door Amsterdam bracht ons langs 13 andere bruggen en 1 sluis. Om 3:30 meerden we de boot af voor de Schipholdraaibrug, deze gaat niet voor 05:01 open en dus even tijd een een hazenslaapje te doen. Na een 1,5 uur varen hebben we Schiphol achter ons gelaten, onverstoorbaar groot onze nationale luchthaven. Na verschillende kleine dorpjes te hebben gezien is Alphen aan de RIjn onze volgende tussenpunt, het convooi is inmiddels gegroeid nar een kleine 35 boten. Die gezamenlijk de verschillende bruggen tegelijk nemen, 12 km voor Gouda een check-up, gaan we meteen door de Zeeland Delta in om daar de zeilen te kunnen heizen of kiezen wij voor een tussenstop. Dat laatste is het geval, voordat wij de woeste rivieren opgaan even tijd om te ontspannen en uit te rusten. Goud is de place to be voor ons vanmiddag.