staandemastroute.reismee.nl

1e Etappe Rondje IJselmeer Elburg - Kampen

Wij zijn amper 10 maanden na onze zeilreis naar de Zeeuwse wateren via de staande mast route. Toen hadden we net de eerste lockdown achter de rug. Tjeemig het lijkt het een eeuwigheid geleden, nu na onze tweede vaccinatie mogen en kunnen we weer op reis. Rondje IJsselmeer is het doel, nee niet met de fiets, dat had ik alle eens gedaan, maar met de Bridget zeil op en af en toe een motortje. Ik heb er zin. Vanochtend om 12:00 bij de prikpost voor het 2e vaccin in Deventer ontmoette Vincent en ik elkaar en met de Twingo gezamenlijk op weg naar Elburg. De laatste check van de boot uitgevoerd konden wij om 15:00 uur de motor starten richting Kampen.

Twee sluizen zonder onophoud gerond leggen om 17:30 aan in 1 van de uiterwaarden van de IJssel, wat een rust hier. De Koekoek doet zijn best om hem te laten horen, wel vreemd dat je deze vogel ondanks zij luidruchtige aanwezigheid amper ziet in het wild.

Met het geluid van de Koekoek wordt het tijd om de betere Foezel te nuttigen en en innerlijke mens verder te vullen met short ribs. Nadat de 24 uur hebben gegaard met de Anova volgens het slowcoooker proces, als jij het nog snapt, ik in ieder geval niet en volgens Vincent ben je dan een slechte kok. Het zal zo zijn. De Short Ribs worden door ons genuttigd met muziek van de CAT’s met de songtitel Be My Day. Ik zou zeggen zoek hem op luister en geniet met ons mee...Let your shine on and I Will sail on Home.